Patiënten in onze regio beoordelen onze regionale ambulancevervoer met een 9,1. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Nivel in opdracht van Ambulancezorg Nederland (AZN).
Het onderzoek richtte zich op de kwaliteit van de planbare en spoedeisende ambulancezorg volgens de zogenoemde Consumer Quality Index (CQI). Aspecten als vervoer, meldkamer, communicatie en bejegening zijn hierin meegenomen.
Het gemiddelde cijfer voor de planbare ambulancezorg is een 9,1. Ondanks dit uitstekende resultaat zijn er nog winstpunten te halen als het gaat om verwachtingsmanagement ten aanzien van helderheid over het tijdstip van ophalen en duidelijkheid of er thuis nog iemand aanwezig was.
De spoedeisende ambulancezorg wordt gewaardeerd met een 9. Meer uitleg over de ziekenhuiskeuze waar de patiënt naartoe vervoerd werd, had de score nog positiever kunnen beïnvloeden.
In onze regio werkten 117 patiënten mee aan dit spiegelonderzoek. Het hele rapport is te vinden via deze link.
Deel deze informatie via: